loading...
سايت تفريحي وسرگرمي
net24 بازدید : 189 جمعه 22 تیر 1403 نظرات (0)

کراتی نین(Creatinine):

این ماده نیز محصول شکست پروتئین است و سطح آن، انعکاسی از توده ماهیچه ای بدن می باشد. سطوح پایین کراتی نین در اثر دریافت ناکافی پروتئین، بیماری کبدی و حاملگی مشاهده می شود. افزایش میزان آن نیز در مشکلات کلیوی روی می دهد میزان نرمال کراتی نین در حدود  7/0 تا 4/1 است.

آلبومین :(Alb)

آلبومین عمده ترین پروتئین خون است که در کبد ساخته می شود و در واقع مثل آنتی اکسیدان ها عمل می کند و بافت ها و سلول ها را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می نماید. آلبومین به محصولات دفعی، سموم و داروهای مُضر که ممکن است به بدن آسیب بزنند متصل و موجب دفع آن ها می شود. همچنین بافر عمده بدن است و تعادل اسمزی را حفظ می کند. علاوه بر آن، آلبومین باعث انتفال بسیاری از ویتامین ها، مواد معدنی و هورمون ها در خون می شود. هر چقدر میزان آن بیشتر باشد، بهتر است. بیشترین مقدار مورد انتظار آلبومین حدود 5/5 می باشد.

ترانس آمینازها(SGOT، SGPT):

این آنزیم ها که به ترتیب آسپارتات ترانسفراز (AST) و آلانین ترانسفراز (ALT) نیز خوانده می شوند، در ابتدا در کبد شناسایی شدند و به همین دلیل به آنزیم های کبدی معروف هستند. بعضی از داروها، بیماری های کبدی، هپاتیت و بیماری های مجاری صفراوی منجر به افزایش این آنزیم ها در خون می شوند، البته مقادیر کم آن ها ممکن است به دلیل کمبود ویتامین B6 باشد. میزان مناسب آن ها در محدوده وسیع 5 تا 40 قرار دارد.

آزمایش خون

آهن(IRON):

بدن برای ساخت هموگلوبین و انتقال اکسیژن به ماهیچه ها(میوگلوبین) نیاز به عنصر آهن دارد. اگر آهن بدن پایین باشد، تمام سلول های بدن به خصوص سلول های ماهیچه ای در بزرگسالان و سلول های عصبی در کودکان نمی توانند عملکرد مناسب خود را انجام دهند. میزان مناسب آهن در محدوده 40 تا 155 قرار دارد و اگر در آزمایش فردی مقدار آن کمتر از محدوده نرمال بود، در آزمایش بعدی نیاز به تست فریتین(برای تشخیص کم خونی دقیق تر است) می باشد.

پروتئین کل :(total pro)

پروتئین کل که میزان کل پروتئین را در خون نشان می دهد، مقادیر کم یا زیاد آن نشان از بیماری خاصی ندارد، اما بیانگر این می باشد که برای یافتن علت آن به آزمایشات تکمیلی دقیق تری نیاز است.

لازم به ذکر می باشد که در بررسی هماتولوژی خون، مقادیر هموگلوبین و هماتوکریت، بیشترین ارتباط را با تغذیه دارند. در واقع هموگلوبین مهم ترین ناقل اکسیژن در بدن است و از دو قسمت گلوبین(بخش پروتئینی) و هِم(بخش حاوی آهن) تشکیل شده است. مقادیر نرمال آن مابین 12 تا 16 می باشد که البته کاهش مقدار آن نشان دهنده کم خونی و یا رژیم فقیر و سوءتغذیه است. هماتوکریت هم نشان دهنده درصد گلبول های قرمز خون در کل حجم خون می باشد. میزان مناسب آن بین 36 تا 47 درصد بوده و کاهش آن شاخص مهمی در ارزیابی کم خونی است.

MCV هم که در بررسی هماتولوژی اندازه گیری می شود، نشان دهنده ی سایز و حجم گلبول های قرمز است که در تشخیص نوع کم خونی مهم می باشد. معمولاً در کم خونی فقر آهن قطر گلبول قرمز کم می شود و در کم خونی  ناشی از کمبود ویتامین B12 و یا فولات، قطر گلبول قرمز بیشتر از میزان طبیعی است.


عملکرد آهن

آزمایش خون

اساساً آهن به جهت شرکت در ساختمان گلبول های قرمز، از عناصر اصلی مورد نیاز بدن است. گلبول های قرمز، اکسیژن را در بدن حمل می کنند. پروتئین اصلی گلبول قرمز که اکسیژن به آن متصل می شود، هموگلوبین نامیده می شود. در واقع هموگلوبین ماده شیمیایی غنی از آهن است. معمولاً در افراد سالم حدود 65 درصد آهن بدن به طور متصل با هموگلوبین می باشد.

آهن همچنین برای بسیاری از سلول های دیگر مورد نیاز است؛ به خصوص سلول های ماهیچه ای که نوع دیگر پروتئین متصل به اکسیژن به نام میوگلوبین را دارا هستند. حدود 4 درصد آهن بدن به صورت متصل با میوگلوبین می باشد.

فرم ذخیره ی آهن، فریتین نام دارد که حدود 30 درصد کل آهن را تشکیل می دهد و آهن را در کبد، مغز استخوان و نخاع ذخیره می کند.

درصد بسیار کمی از آهن بدن نیز به نام ترانسفرین وجود دارد که وظیفه ی انتقال آهن را در خون و ساختمان آنزیم های سلولی به عهده دارد.

آهن آزاد بسیار فعال است و واکنش هایی که به وسیله ی رادیکال آزاد انجام می گیرد را سرعت می بخشد و بنابراین به صورت آزاد در مایعات بدن وجود ندارد.

کمبود آهن موجب کم خونی و ناتوانی در انتقال اکسیژن در بدن شده و نشانه هایی که ناشی از کمبود اکسیژن است(نظیر خستگی مزمن و پوست رنگ پریده) ظاهر می شود.

برای تعیین میزان آهن سرم و نهایتاً تشخیص کم خونی و نوع آن آزمایشات متعددی انجام می گیرد که به طور خلاصه در ذیل به آن اشاره شده است:

تست آهن سرم:

در این تست، آهن در گردش بدن که به صورت ترانسفرین موجود است، اندازه گیری می شود و در واقع منعکس کننده ی کل آهن بدن است. این تست میزان سطح آهن را در همان مقطع زمانی خاص نشان می دهد و برای تعیین کمبود آهن مزمن یا سایر مشکلات مرتبط خیلی مفید نیست، چون متأثر از زمان، رژیم غذایی، بیماری هایی نظیر هپاتیت و سیکل ماهانه می شود. اما به هر حال هنگامی که این تست به همراه سایر آزمایشات به طور موازی انجام شود، اطلاعات مفیدی به دست می دهد.

تست فریتین:

فریتین نشان دهنده ی ذخایر آهن بدن است. فریتین پروتئین کلیدی است که آهن را در مناطق خاص نظیر کبد و مغز استخوان(محل گلبول سازی) ذخیره می کند. اگر آهن رژیم غذای کم شود یا مشکلات سوء جذب حاصل شود یا این که فردی سیکل ماهانه ی سنگین داشته باشد اولین محل تخلیه ی آهن، در فریتین رخ می دهد؛ به این معنی که افت سطح آهن فریتین قبل از تخلیه آهن سرم مشاهده می شود و متاسفانه این کاهش هیچ نشانه ی واضح و آشکاری به همراه ندارد. برای دریافت مکمل آهن بهتر است میزان ذخیره فریتین در آزمایشات تعیین شود، زیرا بعضی اوقات با دریافت مکمل احساس بدی به فرد دست می دهد و این نشان دهنده ی زیاد بودن میزان مکمل است.

دریافت یا جذب زیاد آهن نیز که به هموکروماتوز معروف است، با اندازه گیری ذخیره ی فریتین مشخص می شود، چون در اثر دریافت آهن اضافی نیز اولین محل تجمع آن به صورت فریتین است.

نشانه های کم خونی فقر آهن به ندرت قبل از کاهش هموگلوبین به زیر 10 ظاهر می شوند، اما همزمان با تخلیه ذخایر آهن(فریتین) علاوه بر نشانه های معمول(خستگی مزمن، بی حالی، ضعف، سردرد، سرگیجه)، سایر نشانه های نظیر کوتاهی تنفس، وزوز گوش ها، تحریک پذیری و به دنبال شدت آن، درد قفسه سینه، درد پا، شوک و حتی اختلال در کار قلب رخ می دهد. در بچه ها اختلال یادگیری ممکن است مشاهده شود.

TIBC:

این تست میزان ترانسفرین موجود در خون را اندازه گیری می کند. ترانسفرین یک پروتئین موجود در خون است که آهن را از محلی که از غذا جذب می شود(یعنی روده) دریافت کرده و در خون حمل نموده و به جایی که سلول ها آن را مصرف می کند، منتقل می کند.

هنگامی که ذخایر آهن پایین است، بدن ترانسفرین بیشتری می سازد. چون سعی دارد آهن بیشتری را تا حد امکان از روده جذب نماید. به طور متوسط یک سوم ترانسفرین بدن، برای حمل و نقل آهن به کار می رود. این بدان معنی است که سرم خون افراد سالم دارای یک ظرفیت اضافی برای باند شدن با آهن می باشد که UIBC (ظرفیت باند شده آهن غیراشباع) نامیده می شود. در واقع میزان TIBC مساوی است با: آهن سرم + UIBC

هر کدام از این سه مورد به تنهایی ارزش تشخیصی کمتری دارند، اما اگر در آزمایشات به طور موازی انجام گیرند، اطلاعات تشخیصی مفیدی را در خصوص کم خونی به دست می دهند.

هموگلوبین:

در واقع هموگلوبین، پروتئین حامل اکسیژن در خون است. در تست هموگلوبین سرم، سطح هموگلوبین کل خون اندازه گیری می شود که نشانه ی خوبی از توانایی خون برای تحویل اکسیژن به بافت ها و ارگان ها و انتقال مواد دفعی(CO2) به شش ها است.

هنگامی که مشکوک به آنمی هستیم این تست انجام می شود. اگر هموگلوبین شما پایین باشد، شما ممکن است دچار کم خونی باشید، شرایطی که بدن شما اکسیژن کافی نمی گیرد و خستگی و ضعف بر شما غالب می شود. هموگلوبین وقتی به کمتر از نرمال می رسد که یا تخریب گلبول قرمز زیاد شود یا خونریزی رخ داده باشد یا این که تولید گلبول قرمز به کمتر از نرمال برسد. اگر یک فرد سالم باشد، نشان های کم خونی معمولاً وقتی هموگلوبین به زیر mg/d1 10 برسد ظاهر می شوند.

هماتوکریت:

درصد گلبول های قرمز را در کل حجم خون اندازه گیری می کند. در واقع هماتوکریت سهم خونی است که از گلبول قرمز ساخته شده است و میزان آن به صورت درصد بیان می شود.

به عنوان مثال هماتوکریت 40 درصد به این معنی است که در 100 میلی لیتر خون، 40 میلی لیتر گلبول قرمز وجود دارد.

هنگامی که حجم پلاسما کاهش یابد(در کم آبی) یا تعداد گلبول قرمز افزایش پیدا کند، هماتوکریت افزایش می یابد.

اما وقتی هماتوکریت به زیر نرمال برسد نشانه کم خونی است. هماتوکریت نشان دهنده هم تعداد گلبول قرمز و هم حجم آن است. یعنی اگر حجم گلبول قرمز کم شود، هماتوکریت نیز کاهش می یابد.

متوسط حجم پلاکت(MPV):

در واقع سایز پلاکت ها را نشان می دهد. پلاکت های جدید همیشه بزرگ تر هستند و افزایش حجم پلاکت هنگامی رخ می دهد که تعداد پلاکت های تولید شده رو به افزایش باشد. MPV اطلاعاتی راجع به تولید پلاکت در مغز استخوان به پزشک می دهد.

جزء آزمایشات CBC است. در واقع CBC تعیین می کند که آیا گلبول های قرمز کافی هستند و یا شکل نرمال دارند یا خیر؟ از نظر ظاهر شناسی، کمبود آهن، ویتامین B12 و فولات تغییر شکل متفاوتی را در شکل گلبول قرمز حاصل می کنند. اگر تعداد گلبول های قرمز ناکافی باشد گفته می شود فرد آنمیک است، اما برای تعیین نوع کم خونی حتماً شکل گلبول قرمز باید مورد بررسی قرار گیرد. سایر آزمایشات مربوط به CBC که در تعیین حجم گلبول قرمز به کار می روند، عبارت هستند از:

MCV (متوسط حجم گلبولی):

در این بررسی سایز متوسط گلبول قرمز تعیین می شود. وقتی گلبول قرمز بزرگ تر از نرمال است MBV بیشتر است و به آن کم خونی ماکروسیتیک گفته می شود که به عنوان مثال در کم خونی ناشی از کمبود B12 مشاهده می شود، اما هنگامی که گلبول های قرمز کوچک تر از نرمال باشند(میکروسیتیک)، کم خونی فقر آهن یا تالاسمی ممکن است وجود داشته باشد.

MCH (متوسط هموگلوبین گلبولی):

MCH، محاسبه مقدار متوسط هموگلوبین درون گلبول قرمز است. در کم خونی ماکروسیتیک گلبول ها بزرگ تر بوده و MCH افزایش می یابد، در حالی که در کم خونی آهن MCH کاهش می یابد.

MCHC:

محاسبه غلظت متوسط هموگلوبین داخل گلبول قرمز است. وقتی هموگلوبین به صورت غیرطبیعی در گلبول قرمز رقیق شود، گلبول قرمز کم رنگ تر(هیپوکرومیک) از حد نرمال است که در کم خونی فقر آهن و تالاسمی مشاهده می شود. افزایش MCHC هنگامی رخ می دهد که هموگلوبین به صورت غیر طبیعی داخل گلبول قرمز تغلیظ شود، مثلاً در سوختگی ها.

مقادیر نرمال در جدول زیر آمده است:

 


  مردان بالغ زنان بالغ
آهن سرم   ug/d1  160-60 ug/d1  160-60
TIBC ug/d1 450-240  ug/d1 450-240
فریتین سرم

g/d1 300-20

ug/L 200- 18
هموگلوبین g/d1 18-13 g/d1 16-12
MCH Pg/cell 35-27 pg/cell 35- 27
MCHC g/d1 37-32  g/d1 37-32
MCV Cuum 100-78 cuum 102-78
ترانسفریسن mg/d1 365-191 mg/d1 365-191
درصد اشباع ترانسفرین 50-20 درصد 50-20 درصد

  

بهناز عباسی مقدم - کارشناس ارشد تغذیه


تبیان

+شما جستجو تصاویر YouTube Gmail ترجمه شود تلفن همراه بلاگر ورودGoogle جستجودرباره 16,500,000 نتیجه (0.22 ثانیه) همه چیز تصاویر ویدیوها خریدکردنبیشترگزینه های جستجو جستجوی وب میان صفحات فارسی بگرد صفحات خارجی ترجمه شدهابزارهای جستجوی بیشتراگر امکان دارد آن را به فارسی ایمیل کنید گروه خونی - ویکیپدیا fa.wikipedia.org/wiki/گروه_خونی هر انسانی به طور طبیعی یکی از این چهار گروه خونی را دارد. مثلا فردی با گروه خونی A آنتیژن A را بر روی گلبولهای قرمز خونش بروز میدهد و بر علیه سایر پادگنهای ... ۱ گروه‏ خون - ۲ انواع گروههای خونی (سیستم ABO)‏ - ۳ وراثت گروه‏ خونی - ۴ انتقال خون تشخیص شخصیت از روی گروه خونی شما niksalehi.com/khoon.htm 11 مه 2008 – گروه خونی O : صادق، خوشبین و پر انرژی هستند و از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند. برای رسیدن به هدف قدرت و تحمل خوبی دارند. اگر در میانه راه به ... تعیین گروه خون www.tebyan.net › ... › مرکز یادگیری › مواد آموزشی › مقاله های علمی 19 مارس 2007 – ماجرای کشف گروه های خونی انتقال خون یا اجزای خون از شخصی به شخص دیگر از صدها سال پیش انجام میشده است. ... فال گروه خون www.irannaz.com/news_detail_4.html فال گروه خون. فال گروه خون. بخشی از شخصیت شما در رگهایتان جاریست آیا گروهای خونی می توانند باعث ایجاد یک خصوصیت یا عادت شخصی شوند؟شاید بله...شاید هم نه. تصاویر برای گروه خون - گزارش تصاویر Blood Group گروه خون abo.blogsky.com/ تعیین گروه خون و ارهاش به کمک شکل. تصاویر را جهت استفاده فورا کپی ... Karl Landsteiner) موفق به کشف سیستم گروه خونی گردید . اوبه افتخار این کشف بزرگ ... خرداد 1386 - Blood Group گروه خون abo.blogsky.com/1386/03/ دانش آموز: آقا. گروه خون را انجام دادیم نتیجه اش +A شد. آزمون های گروه خون و ارهاش ... گروه خون. در صد. گروه خون. درصد. O +. 38 درصد. O-. 7 درصد. A +. 34 درصد. A-. 6 درصد ... تیر 1386 - Blood Group گروه خون abo.blogsky.com/1386/04/ اساس انجام آزمایش گروه خون بر ایجاد و عدم ایجاد آگلوتینه استوار است. مشاهده اگلوتینه در زیر میکروسکوپ. 11:46 AM | آزمایشگاه سلام گویچه قرمز | نظرات [5] ... انجام آزمایش گروه خون و ارهاش در آزمایشگاه - Blood Group گروه خون abo.blogsky.com/1387/07/14/post-19/ یکشنبه 14 مهر ماه سال 1387. انجام آزمایش گروه خون و ارهاش در آزمایشگاه مدرسه. انجام آزمایش گروه خون و ارهاش. ۱- لطفا کیت آنتی کر های A- B- O تهیه کنید. ۲- لام یا اسلاید ... SiteRooz.com :: رژیم غذائی گروه خونی A بخش اول www.siterooz.com/view/000066.php برای گروه خونی A بسیار حائز اهمین است که غذاهای خود را هر قدر ممکن باشد به صورت ... گروه خونی A آمادگی بیولوژیکی برای ابتلا به بیماریهای قلبی و سرطان و دیابت ... ارتباط شگفت انگیز گروه خونی شما با رژیم غذایی!؟ www.seemorgh.com/health/default.aspx?conid=21168&tabid... کتابی به نام" تغذیه مناسب با گروه خون خود داشته باشید" در واقع با نگرش جدیدی برای هر گروه خونی بطور جداگانه غذاهای خاص ... Loo3.com طالع بینی براساس گروه خونی www.loo3.com/pages/talebini%20grouh%20khooni/ بخشی از شخصیت شما در رگهایتان جاریست آیا گروهای خونی می توانند باعث ایجاد یک خصوصیت یا عادت شخصی شوند؟شاید بله...شاید هم نه...برای نزدیک شدن به پاسخ ... گروه خون آشام های شرور evilvampires.blogfa.com/ گروه خون آشام های شرور - - گروه خون آشام های شرور. ... فیصبوک گروه خون آشام های شرور راه اندازی شد.! :. آدرس پیج ما در فیصبوک: فیصبوک/evilvampiresg. برید کامنت ... هنری - گروه خون آشام های شرور evilvampires.blogfa.com/cat-4.aspx گروه خون آشام های شرور - هنری - - گروه خون آشام های شرور. مسابقه رکورد افراد آنلاین - گروه خون آشام های شرور evilvampires.blogfa.com/tag/مسابقه-رکورد-افراد-آنلاین مسابقه مسابقه. رکورد بازدید وبلاگ. توی این موضوع نظر بدین و مواقعی که بنظرتون بیشترین افراد آنلاین وجود داشتن رو بگین(عکس بگیرین و بذارید توی نظرتون) ... مطالب کوتاه(اس ام اس و...) - گروه خون آشام های شرور evilvampires.blogfa.com/cat-10.aspx گروه خون آشام های شرور - مطالب کوتاه(اس ام اس و...) - - گروه خون آشام های شرور. : گروههای خونی daneshnameh.roshd.ir › ... › علوم پزشکی (طب) › پزشکی › بیماریها برای هر سیستم گروه خونی ، تعداد متغیری از آللهای مختلف وجود دارد. ... مثلا افرادی که گروه خونی آنها فاقد آنتی ژن A است، در سرم خود آنتی بادی بر ضد آنتی ژن A دارند. تعیین گروه خون www.persianlab.com/Thread-تعیین-گروه-خون اخبار,وسایل و تجهیزات,کیت و مواد,ازمایشها,مقاله های علوم ازمایشگاهی. تعیین گروه خون و كراس مچ www.persianlab.com/Thread-تعیین-گروه-خون-و-كراس-مچ تعیین گروه خون و كراس مچ ناشر:انتقال خون. فایل(های) پیوست شده .rar تعیین گروه خون و كراس مچ.rar (اندازه: 330.48 KB / تعداد دفعات دریافت: 4). امضای مینا. دیدن لینک ... آشنایی با انواع گروه های خونى و تفاوت آنها با هم : سایت پزشکان بدون مرز www.pezeshk.us/?p=16888 12 ژوئن 2009 – گروه خونى چیست؟ قطعاً با آنچه بسیارى از جوانان در صحبت هایشان استفاده مى کنند و مى گویند فلان چیز به گروه خون «فلان شخص» نمى خورد فرق دارد! چرا گروه خون حداد عادل با احمدینژاد فرق دارد؟! fararu.com/fa/news/.../چرا-گروه-‌خ ن-حداد-عادل-با-احمدی‌نژاد-فرق-دارد 12 ژانویه 2012 – مثلا حداد عادل كه احمدینژاد شعری هم به او تقدیم كرده بود، گفت: «گروه خون ما به ... چرا یكی از سالمترین و بهترین نمایندگان مجلس معتقد است گروه خون او ... تغذیه بر اساس گروه خونی چیست؟ www.rejimdarmani.com/blood_type/ تغذیه بر اساس گروه خونی چیست؟ مبحث رژیم غذایی مناسب برای گروههای خونی مختلف اولین بار توسط دكتر پیتر جی.آدامو در كتاب «رژیم غذایی مناسب برای بدن شما» ... آشنایی با گروه خونی A - اصول تغذیه صحیح بر اساس گروههای خونی www.rejimdarmani.com/blood_type/default.asp?amr=atype گروه خونی A. دومین دسته گروه خونی – بعد از O – بوده و به احتمال زیاد طی ۱۵ الی ۲۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح در عصر حجر و در ناحیه آسیا یا آسیای میانه بوجود آمده است. آزمایشگاه ژنتیک تعیین گروه خون olumpezeshki.ir/forum/thread2272.html 3پست - 2 نویسنده - 10 مه برای انجام آزمایش اینجا کلیک کنید اینجا نه اونجا! http://www.execulink.com/~ekimmel/Bl...netics_Lab.swf. رژیم غذایی گروه خونی O www.dietiran.com/index.php?MTW=news&mod=yes&aksi... گروه خونی O ( گروه گوشت خوران ) - قدیمی ترین گروه خونی می باشد . در عین حال وجود خون گروه O در رگ های 38 تا 40 درصد بنی آدم بیان گر این امر است كه این گروه خونی ... نمونه نتایج تحقیقات آقای کارل لاندشتاینر - Blood Group گروه خون abo.blogsky.com/1386/03/17/post-1/ ۱- اگر گروه خون شما A باشد در داخل سرم خون شما ... ۲- اگر گروه خون پدر AB و گروه خون مادر B باشد ... و گروه خونی AB را گیرنده همگانی "universal receivers" می گفتند . انجام آزمایش گروه خون و ارهاش در یک - Blood Group گروه خون abo.blogsky.com/1388/11/23/post-23/ Blood Group گروه خون. Blood Group گروه خون ... انجام آزمایش گروه خون و ارهاش در یک نگاه. انجام آزمایش گروه خون و ارهاش در یک نگاه. 03:15 AM | آزمایشگاه سلام گویچه ... تعیین گروه خون و ارهاش به کمک شکل - Blood Group گروه خون abo.blogsky.com/1388/11/23/post-22/ تعیین گروه خون و ارهاش به کمک شکل تصاویر را کپی کنید. میله شیشه جهت مخلوط کردن است. تعیین گروه خون و ارهاش به کمک شکل. تصاویر را جهت استفاده فورا کپی ... در صد فراوانی گروه های خونی در جامعه - Blood Group گروه خون abo.blogsky.com/1386/03/17/post-4/ گروه خون. در صد. گروه خون. درصد. O +. 38 درصد. O-. 7 درصد. A +. 34 درصد. A-. 6 درصد. B +. 9 درصد. B-. 2 درصد. AB+. 3 درصد. AB-. 1 درصد. تهیه کننده : مهدی خواجه آموشیار ... تاثیر گروه خون بر روحیه مشاركت افراد! www.konjkav.com/.../9972-تاثیر-گروه -خ ن-بر-روحیه-مشاركت-افرا... یافتههای یك پژوهشگر ایرانی حاكی از تاثیر گروههای خونی بر مشارکت گروهی است به طوری كه دارندگان گروه خونی A روحیه مشارکت بهتری نسبت به سایر گروههای خونی ... گروه خون چیست؟ - اطلاعات عمومی salaam2.persianblog.ir/post/147/ افرادی که درگروه خونی Aقراردارند فقط ماده ی Aدرگلوبلهای قرمز آنان وجوددارد وافرادی که دارای گروه خونی Bمی باشندفقط ماده ی B در گلبولهای قرمز آنهادیده میشود.خون بعضی ... گروه خونى چیست؟ و انواع آن migna.ir/behdasht/pezeshki/457-گروه-خونى.html 20 ژوئن 2010 – گروه خونی و خصوصیات اخلاقی هر فرد. قطعاً با آنچه بسیارى از ... گروه خون شما به فاکتور دیگرى به نام (Rh) بستگى دارد. یک فرد (Rh+) فردى است ... گروه خون - صفحه اصلی - کلوب www.cloob.com/clubname/khoonclub حمایت از ریكی . گسترش و آموزش ریكی در میان جوانان و دیگر افراد جامعه. هدایت و حمایت از ریكی و جلوگیری از انحراف و تحریف و داخل شدن عناصر نامتعارف در ریكی و حفظ ... گروه خون - صفحه اصلی - کلوب www.cloob.com/clubname/khoonclub/گروه+خون گروه خونی o. 19. 90/8/1 (11:59). » o-. 7. 90/8/1 (11:58). » تا به حال چند بار خون دادید. 10. 90/3/3 (00:02). » hematology field. 1. 90/1/5 (18:39). » یه سوال اگه جوابشو ... علوم آزمایشگاهی واحد پزشکی تهران » گروه خون کایمرا tmulab.ir/?tag=گروه-خون-کایمرا A woman was found to have blood containing two different blood types. Apparently this resulted from cells from her twin brother living in her body.[10] More ... خبرآنلاین - حداد عادل: گروه خون ما به گروه خون آقای احمدی‎نژاد نمی‎خورد www.khabaronline.ir/detail/189900/غلامعلی...و.../سیاست 18 دسامبر 2011 – حداد عادل: گروه خون ما به گروه خون آقای احمدی‎نژاد نمی‎خورد. احزاب و تشکل ها - غلامعلی حدادعادل رییس مجلس هفتم در گفت و گویی درباره نحوه برخورد این ... تشخیص شخصیت شما از روی نوع گروه خون-ماهنامه سرآشپز www.masterchefmag.com/tabid/176/language/fa-IR/Default.aspx تشخیص شخصیت شما از روی نوع گروه خون-مرکز تغذیه و رژیم درمانی سرآشپز. رابطه بین گروه خون و ویژگی شخصیتی - Fiona rahill.persianblog.ir/post/63/ آیا بین گروه خون و ویژگی های شخصیتی رابطه ای وجود دارد؟ بر اساس تحقیقات یک موسسه ژاپنی که بر روی رابطه گروه خون افراد با ویژگی های شخصیتی آن ها کار می ... بر اساس گروه خونی خود رژیم بگیرید | زیباشو دات کام www.zibasho.com/archives/4550 آیا بهتر است فردی بیشتر به دنبال رژیم گیاهی باشد تا رژیم مختلط ، باید به طور مساوی بر اساس آرایش بیوشیمیایی یا عملكرد اعضاء او، كه در نهایت با هر رژیمی تحت ... رژیم غذایی گروه خون efeh.com/خرید/کتاب/رژیم_غذایی_گروه_خون/ 8179- محصول فروشگاه الکترونیک ایفه - رژیم غذایی گروه خون. تاثیر گروه خون بر روحیه افراد | جوان پارسی www.javaneparsi.com/view/.../تاثیر+گروه +خ ن+بر+روحیه+افراد.ht... یافتههای یک پژوهشگر ایرانی حاکی از تاثیر گروههای خونی بر مشارکت گروهی است به طوری که دارندگان گروه خونی A روحیه مشارکت بهتری نسبت به سایر گروههای ... تغذیه بر اساس گروه خونی چیست؟ - عصر ایران www.asriran.com/fa/news/82379/تغذیه-بر-اساس-گروه-خونی-چیست 27 آگوست 2009 – هر اندازه که پدر من گروههای خونی مختلف را مورد آزمایش قرار میداد اعتقاد او راسختر میشد که هر بیمار با گروه خونی خود راهی جدا را برای بهبود طی میکند. بهترین رژیم غذایی برای گروه خونی شما چیست؟ www.asriran.com/.../بهترین-رژیم-غذایی-برای-گروه-خونی-شما-چیس... 20 ا کتبر 2010 – افراد با گروه خونی «A»، پروتئین كمتر، اما غلات بیشتر احتیاج دارند. گروه خونی «A» اغلب خلاقیت بالایی دارند و در عین حال كه بسیار حساس هستند، ... گروه خون | نازخاتون | مجله اینترنتی بانوان www.nazkhatoon.net/tag/گروه-خون خون، رمز سلامت و تندرستی است، خون به تمام سلول های بدن، اعضاء و اندام ها غذا می رساند. خون وسیله دفاعی بسیار ارزشمند در برابر هجوم میکروب ها به بدن است. طالع بینی گروه خونی A www.1doost.com/horoscope/blood/1.htm خصوصیات گروه خونی A با دانستن گروه خونی هر فرد میتوان تا حدود زیادی به خصوصیات اخلاقی آن فرد پی برد. از آنجائی كه تشخیص گروه خونی بر مبنای علمی ژنتیك ... اجــــاق - گروه خون جهان ojagh.blogfa.com/post-12.aspx اجــــاق - گروه خون جهان - حلقه شاعران نور. ... تا نصف دیگر مرا. که تمام زندگی ام نبود. ببیند. تا ببیند که گروه خون جهان. هنوز هم اُو ی منفی ( ¯O ) است. + نوشته شده در شنبه ... فروش کلیه سالم انسان با گروه خون +o kolyeomosbat.mihanblog.com/ 17 مارس 2012 – سلام دوباره بتازگی چند نفر از بازدید کنندگان گرامی با گروه های مختلف از جمله AB و همچنین O+ برایم کامنت گذاشتن و بدنبال متقاضی کلیه بودند. فروش کلیه سالم انسان با گروه خون o peshraftfardi.iblogfa.com/.../... فروش کلیه سالم انسان با گروه خون +o » فروش کلیه سالم با گروه خون +o » کلیه انسان » Jamasp Search: کلیه انسان » فروش فوری کلیه سالم 23 ساله o+ مثبت . اهدا كنندگان مستمر خون در همدان تجلیل شدند hamedan.irna.ir/News/80181420/اهدا-كنندگان...خون-در.../اجتماعی/ 13 ژوئن 2012 – همدان- همایش تجلیل از اهداكنندگان خون با گروه منفی با حضور 50 نفر از داوطلبان مستمر روز چهارشنبه در سالن همایش سازمان انتقال خون همدان برگزارشد. فرهنگی - گروه خون و شخصیت افراد shams44.blogfa.com/post-34.aspx گروههای خونی و شخصیت افراد. گروه خونیA. کسانی که گروه خونی A دارند،در طول حیات شان تا حد زیادی تغییر اخلاق و روحیه می دهند. گاهی تیز هوش و مبتکرو پر کار ،گاهی ... شخصیت شناسی بر اساس گروه خون: : جامعه : : روانشناسی اجتماعی ... tebyan-zn.ir/News-Article/society/Social.../2011/4/.../21397.html 9 آوریل 2011 – موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان TEBYAN CULTURAL AND INFORMATION CENTER گروه خونی O :صادق، خوشبین و پر انرژی هستند و از اعتماد ... به نتایج انگلیسی ترجمه شده برای موارد روبرو مراجعه کنید: گروه خون (Blood group) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 صفحه بعدیجستجوی پیشرفتهشگردهای جست وجونظر بدهیدGoogle.com in English©2012 Google‏صفحهGoogle ‏‫همه چیز درباره Google ‏‏

برچسب ها تفسیر آزمایش خون ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 23
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 56
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 83
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 106
  • بازدید ماه : 399
  • بازدید سال : 6,952
  • بازدید کلی : 165,099
  • کدهای اختصاصی
    کسب درآمد از پاپ آپ